maanantai 12. tammikuuta 2015

Joka kuukaudelle jotakin

Mä olen pohtinut tässä viime päivinä tätä tulevaa vuotta. Päätinkin tehdä itselleni jokaiselle kuukaudelle jonkun tavoitteen tai asian jonka haluan toteutuvan. Jotkut on isompia ja jotkut pienempiä juttuja, mutta jokainen yhtä tärkeä mulle. Ajattelin laittaa ne tänne blogiin esille, jotta tulee vähän painetta toteuttaa ne ja että nämä asiat pysyy itsellänikin mielessä.

Here we go!

Tammikuu: Säännöllisen ruokarytmin palauttaminen arkeen, eli 4-5 ateriaa joka päivä.

Helmikuu: Yksi puhdas leuanveto ilman apuja. (tätä olen treenannut jo pidemmän aikaa)

Maaliskuu: Lapset pääsee laivalle ensimmäisen kerran elämässään.

Huhtikuu: Kokeilen jotain uutta juttua, mistä olen pitkään haaveillut. Nämä on sellaisia pieniä haaveita, kuumailmapallolento, kuplajalkapallo, suppaus...

Toukokuu: Juoksen taas 10km.

Kesäkuu: Paino alle 60kg.

Heinäkuu: En häpeä omaa vartaloani.

Elokuu: Mulla on työpaikka ja säännölliset tulot.

Syyskuu: Paino alle 60kg edelleen. Italia.

Lokakuu: En masennu, vaikka kesä alkaa olla ohi.

Marraskuu: Pistoolikyykky tai käsilläseisonta.

Joulukuu: Kun katson taaksepäin, olen tyytyväinen kuluneeseen vuoteen.

Noni, tulihan jokaiselle kuukaudelle joku tavoite mitä kohti lähteä. Nyt tosiaan syöminen ja varsinkin säännöllisesti syöminen on vähän lipsunut, joten se kuntoon ihan ensimmäisenä. Helmikuussa kun täytän 30, mä haluan onnistua tossa  leuan vedossa. Olen sitä treenaillut syksystä asti enemmän ja vähemmän, mutta nyt on aika treenata sitä oikeasti enemmän. Maaliskuussa mennään lasten kanssa laivalle. Me luvattiin se jo niille, joten täytyy vielä luvata itsellenikin se. Huhtikuussa viimeistään täytyy olla joku noista testattu. Liian kauan vaan olen miettinyt ja haaveillut moisista jutuista. En ole nyt pitkään aikaan juossut, mutta harmittaa jos en pidä sitä juoksukuntoa yllä jonka jo olen saavuttanut. Joten toukokuussa mun täytyy jaksaa juosta 10km lenkki. Kesäkuu aloitetaan sitten kivoilla painolukemilla jotta heinäkuussa voin olla tyytyväinen itseeni. Elokuuhun mennessä mun on pakko pakko pakko olla jo töissä. Se on ihan viimeinen aikaraja. Syyskuussa tavoitteena lähteä Italiaan ja painon täytyy edelleen pysyä noissa mukavissa lukemissa. Lokakuussa ei masennuta, vaan odotetaan seuraavaa kesää ;) Marraskuuhun mennessä täytyy sujua joko pistoolikyykky tai käsilläseisonta. Ja kun joulukuussa mietin kulunutta vuotta ja tätä listaa, niin haluan olla tyytyväinen ja ylpeä kolmekymppinen.

Herättääkö nämä tavoitteet teissä jotain ajatuksia? Onko teillä omia tavoitteita, haaveita tai unelmia tälle vuodelle?

En halua sanoa, että mä aloitan taas laihduttamisen tai dieetin. Toki se sitä tavallaan on kun tavoitteena on painonpudotus, mutta teen sen kuitenkin hyvällä mielellä, rauhassa, ilman stressiä ja itseäni kuunnellen. En jätä syömättä, vaan syön puhtaasti ja terveellisesti. Liikun ja teen asioita joista tulee hyvä olo. Tänään alkaa myös sellainen hyvinvointi-online valmennus ja uskon että saan itse sieltä todella paljon eväitä tulevaan vuoteen, kun vaan keskityn pohtimaan omaa itseäni ja annan aikaa itselleni. Teen asioita jotka tuntuu hyvältä. Olen ihmisten kanssa, joiden seurassa on hyvä olo. Näen kavereita ja ystäviä useammin ja kokeilen uusia juttuja. Avaan ovet kokonaan ja olen avoin uusia juttuja kohtaan. En pelkää enkä epäröi. Uskon ja luotan itseeni.

Usein meidän jopa ihan lähipiirissäkin on ihmisiä jotka levittää ympärilleen negatiivista energiaa. Ne vie meiltä todella paljon sitä omaa iloa, kun pohdit että miksi se noin ja näin teki tai sanoi. Jollekin jopa mä voin olla se negatiivisen energian tuoja (tosin toivon että en ole), mutta ainakin pyrin siihen että en ole. Oltiin mun miehen kanssa viikonloppu kahdestaan Tallinnassa ja täytyy sanoa, että tollanen reissu ihan kahdestaan arjen keskellä puhdistaa ilmapiiriä aika paljon. On aikaa jutella ja keskittyä vaan meihin kahteen. Arjen keskellä sitä toista pitää helposti itsestäänselvyytenä ja sen takia onkin hyvä joskus pysähtyä ja ottaa yhteistä aikaa ilman koiria, lapsia, ystäviä ja arkea. Me ollaan itse vastuussa omasta hyvinvoinnistamme, mutta kyllä myös sen toisen hyvinvointi on vähän sunkin vastuulla. Tehdään siis asioita itsemme ja toistemme hyväksi. Sillä tavalla me voidaan hyvin <3

2 kommenttia:

  1. hui kuinka nopeasti se vuosi menee, kun jokaiselle kuulle suunnittelee jonkun jutun! tai ainakin se näyttää siltä :D oon aivan varma, että saavutat jokaisen tavoitteen, tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta, näyttää tosi nopealta kun tollein katsoo :D

      Poista

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: