keskiviikko 17. joulukuuta 2014

Apua Joulu tulee ja kilot nousee!!!!!!

Mä luen itse paljon eri blogeja. On mielenkiintoista seurata muiden laihdutusta, treenaamista, lasten  kasvattamista tai ihan vaan perhe-elämää. Kuitenkin mua on alkanut myös vähän ihmetyttää tai oikeastaan mietityttää yksi asia. Joulu lähestyy, ollaan perheiden kanssa, rauhoitutaan, annetaan lahjoja, syödään hyvin.. Niin, syödään hyvin. Tuntuu että joka suunnasta tulee nyt vinkkejä, että älä syö laatikoita, syö vaan salaattia ja kalaa. Kinkkukin olisi viisainta jättää muille, samoin suklaat, piparit ja tortut. Eikä sitä puuroakaan kannata syödä. Kaikki ne lihottaa ja turvottaa ja vaikka mitä.. Onko se tosiaan noin? Täytyykö Joulua varten tehdä hirveät suunnitelmat ja pakottaa itsensä kiristelemään silloinkin. Eikö edes silloin yhtenä päivänä vois vähä höllätä ja nauttia? Vai onko se sitten automaattisesti överit ja oksennukset jos vähän löystää vyötä? Tähän varmaan moni ajattelee, että kyllä mä nautin siitä kiristelystäkin. Nautin kun ei tuu sitä paria ylimääräistä kiloa ja nautin kun pystyn ylittämään itseni ja pysymään erossa herkuista.. Hyvä jos näin on.

Itse kuitenkin koen, että kun Joulu on nyt on sen kerran vuodessa vaan, niin eikö olisi aika kiva heittää hanskat hetkeksi nurkkaan ja relata? Mun mielestä joo. Kyllä mullakin on vielä tavoitteita, haaveita ja suunnitelmia. Kilojakin on edelleen mitä tiputtaa, mutta se yksi päivä ei kaada maata. Ei oikeasti.

Nyt kun mietin, niin oikeastaanhan se on jokaisen ihan oma asia. Miksi mä tästä edes kirjoitan? Mä teen niin kuin mä haluan ja muut tekee niin kuin itse haluaa. Pääasia että jokainen nauttii. Joko kiristellen tai ei kiristellen.

Tiedättekö kun välillä tulee sellaisia turhautumisen hetkiä. Miettii, että tätäkö samaa tämä on päivästä toiseen. Silloin on hyvä pysähtyä ja hetki pohtia kaikkea tätä. Ottaa pieni hetki itselleen ja huomata mitä kaikkea meidän ympärillä tapahtuu. Tässä vähän asioita mitä mun ympärillä on viime aikoina tapahtunut:

-masennuin työttömyydestä
-olin työhaastattelussa
-toinen työhaastattelu on tiedossa
-sain silmälasit
-olin pikkujouluissa
-mut palkittiin
-kehiteltiin mun tiimin ihan huippujuttuja ensi vuodelle
-tajusin, että olen jo pitkään elänyt tätä uutta elämää
-en usko että koskaan tulen palaamaan entiseen
-olen käynyt pumppitunneilla
-olen tykännyt käydä pumppitunneilla
-mua on harmittanut kun pumppitunteja on niin vähän
-olen käynyt salillakin
-ja syönyt hyvin
-ja huonosti
-olen iloinen että ihmiset ymmärtävät ja huomaavat että suoliston hyvinvoinnilla on iso merkitys kokonaisvaltaista hyvinvointia miettiessä
-tammikuu tulee olemaan tosi isojen muutosten aikaa
-on huippua kun mun ei tartte aloittaa tammikuussa laihdutuskuuria
-on huippua kun voin aloittaa tammikuussa hyvinvointivalmennuksen
-mä olen monena iltana jännittänyt Salkkareiden juonikäänteitä
-tein lasten kanssa piparitalon
-ollaan toki leivottu pipareita ainakin sata kertaa
-olen myös syönyt ainakin sata piparia
-ja sata kiloa piparitaikinaa
-haluaisin jo paketoida lahjoja, mutta en muista minne olen laittanut lahjapaperit
-toivon että Bean nuha ei muutu flunssaksi kun se pääsee Thaimaahan
-mietin, että onko reilua että se pääsee Thaimaahan ja mä en ole koskaan siellä ollut
-kymmenen vuoden päästä me voidaan Jarin kanssa lähtee reissuun moottoripyörällä kun lapset pärjää ilman meitä
-en kyllä tiedä pärjäänkö mä ilman niitä
-mä sain viikonloppuna myös ruusun
-se on edelleen samassa pakkauksessa kuin silloin
-se näyttää edelleen kuin pakasta vedetyltä
-mä olen välillä aika mustasukkainen
-ja mun hartiat on ihan jumissa
-olen tosi toiveikas ensi vuoden suhteen
-en malta lopettaa tätä
-lopetan silti

Lapset leikki tossa aikaisemmin päivällä legoilla niiiin nätisti. Kai nekin nautti kun vielä tämän illan sai olla yhdessä. Huomenna toinen lentää Thaimaahan ja toinen jää tänne vilkuttamaan. Aika iso rikkaus kyllä tuolla meidän tytöllä on kun sillä on kaksi perhettä. Varsinkin kun se toinen perhe on mein perheen paras kaveri. Tämä nyt ei liittynyt mitenkään mihinkään.. Mutta tavallaan kyllä kaikki liittyy, vai miten se meni.

Todella turha teksti tuli nyt, mutta ehkä se kertoo siitä, että täällä on kaikki ihan hyvin. Toivottavasti teilläkin on kaikki hyvin.

Voikaa hyvin, rentoutukaa ja rauhoittukaa. Älkää ressatko sitä joulua tai niitä joitakin kiloja. Onpahan meissä niiden lisäkilojen myötä taas enemmän mitä rakastaa.  <3




Tammikuussa hei kuulkaa ihanaiset alkaa täysin uudenlainen ihan loistava hyvinvointi onlinevalmennus. Jos kiinnostaa lähteä mukaan oman itsesi tutkimusmatkalle ja löytää sisäinen kauneus ja hyvinvointi, niin laita viestiä. Mä ainakin meinaan olla rohkea ja kohdata omat heikkouteni ja vahvuuteni.
 

2 kommenttia:

  1. Mä olen sitä mieltä, että voi höllätä, ja pitääkin joskus relata :-) Niin meinasin itsekkin tehdä, mutta aion välttää "överisyömistä" jouluna, kohtuus kaikessa.
    Mukavaa joulunaikaa !
    http://projektiuusimina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ite kun kannustan ehdottomasti pysyviin elämäntapojen muutoksiin niin että voi nauttia juhlana ilman hirveetä morkkista (:

      Poista

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: