tiistai 21. lokakuuta 2014

Raakaa ravintoa & raakaa liikuntaa

Viime viikolla päätin, että aloitan taas vähän säännöllisemmän ja tavoitteellisemman liikunnan sen "treenaan sillon kun huvittaa" tilalla. Kuinka siistii? Nyt olen saanut salifiiliksen ja lenkkeilyfiiliksen ja kaiken lisäksi kehonhuoltofiiliksen  niin tiukasti iskostettua päähäni, että ihan hirvittää. Samalla myös ihmetyttää, kuinka mä olen unohtanut sen hyvänolontunteen mikä tulee kunnon tappopepputreenin jälkeen.

 Niin tai näin, niin nyt olen taas hyvässä treeni moodissa ja se jos joku on kivaa. Ajattelin itsekin vihdoin alkaa treenata vähän tavoitteellisemmin siis ja suunnittelin itselleni treeniohjelman.. Katsellaan sit vuoden päästä, olenko mä osannut tehdä mitään oikein. Tavoitteet on ainakin korkealla.


Aamulenkille
Tänään olin aamulla lenkillä koirien kanssa ja en vaan voinut lopettaa hymyilemistä. Oli aivan ihana ilma, vaikka pelkäsin että on jo liian kylmä. Koirat kulki kerrankin todella nätisti mukana ja mulla askel kulki hyvin. Uudet kengät olisi kyllä haaveissa, mutta ne ei ikävä kyllä ole tämän hetken asia. Kun pääsin kotiin, lähdinkin melkein heti uudestaan Nooran kanssa lenkille. Terapialenkki siis heti perään, kuinka mukavaa! Lisäksi Noora tarjosi vielä lounaan mulle ja nyt odottelen että ISIMIES (mä tiedän että kaikki vihaa tota sanaa ja mäkin käytän sitä nyt ensimmäistä kertaa) tulee lenkiltä ja mä pääsen salille tekee vähä yläkroppaa ja sen jälkeen rullavenyttelytunnille. Mainitsinko jo, että nyt on muuten hyvä fiilis hei! Aamulenkkejä pitäisi tehdä enemmänkin, sillä lähtee päivä hyvin käyntiin. Kliseistä, mutta totta.

Ja uudestaan lenkille
Myös ruokailut sujuu hyvin. En kauheasti halua stressata syömisiäni, vaan yritän pitää sellaisen puhtaan ja fiksun linjan kaiken kanssa. On varmaan outoa lukea mun juttuja ja miettiä että vieläkö toi joutuu miettii syömisiään noin tarkkaan ja eikö se vieläkään osaa syödä terveellisesti ja oikein ilman sen kummempia miettimisiä. En osaa. Mä olen ikuinen #herkkuperse ja kyllä mä mielellään söisin aina vaan ben&jerrysiä ja muuta huttua. Ei se fakta tule siitä muuttumaan. Mutta tietoisesti kuljen kuitenkin kohti oikeampaa ja terveellisempää suuntaa.

Yksi positiivisuutta aiheuttava asia on se, että viikonloppuna meiltä löytyi kotoa mun itse tekemää raakasuklaata, sekä Fazerin Marianne suklaata. Se raakasuklaa oli ehdottomasti mun valinta. Ei vaan sen terveellisuuden takia, vaan sen maun takia. Rakastan raakasuklaan makua, nyt kun olen oppinut sitä tekemään. Ensi viikolla vielä kun pääsen raakakakku workshoppiin niin apua, mä olen taivaassa! Ihanaa oppia uusia juttuja ja löytää uusia makuelämyksiä.

Niin herkkua <3
Muutenkin kokoajan parempaan suuntaan mun ajatukset ravinnosta on mennyt. Käytän paljon puhdasta ruokaa ja esimerkiksi eineksiä en ole syönyt aikoihin. En edes muista koska. Tänään kaupassa mietin ostanko kotiin karjalanpiirakoita, mutta alkoi etomaan se teollinen ajatus (vaikka en mä tiedä onko kaupan ruisleipäkään paljon sitä parempi vaihtoehto, mutta ainakin mun ajatuksissa on) ja jätin ne kauppaan. Eilen tein siemennäkkäriä ja se jos joku on hyvää! Kaikki itse tehty houkuttelee kokoajan enemmän ja enemmän ja teollinen roska taas ajelehtii kokoajan kauemmas mun ajatuksissa. Ei se väärin ole, eihän? Ja ei, en ole enkä tule olemaan mikään "ituhippi" tai "syön pelkkää superfoodia-superihminen", mutta jos ja kun voin valita niin mielelläni kuljen kohti terveellisempiä valintoja.

Missä mä voisin opiskella lisää ravinnosta? Haluaisin todellakin syventää ravintotietouttani ja oppia paljon lisää. Onko vinkkejä miten mun kannattaisi lähteä etenemään?

        

2 kommenttia:

  1. Googleta Jaakko Halmetoja, hän tietää terveellisestä ravinnosta yhtä sun toista. Tsekkaa vaikka Jaakon luento vaikka youtubesta.

    VastaaPoista

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: