maanantai 13. lokakuuta 2014

Kehokuuri on ohi, tulokset näkyy, uudet tuulet puhaltaa

Uusia tuulia. Joo, niitä ne on. Mä olen joskus tainnut mainita, että en tykkää jos mulla on liian tarkkaan määrätty milloin ja mitä mun pitää tehdä. Lähinnä liikunnan suhteen tämä siis pätee. Haluan mennä lenkille silloin kun huvittaa ja lähteä salille silloin kun on sellainen fiilis. Nyt kehokuurin aikana kun liikkuminen oli muutenkin vähän rajoitetumpaa niin huomaan että se jää päälle. Laiska olo. Eilen sitten iski se "pakko päästä lenkille". fiilis ja tuolla syksyisessä ilmassa juostessa, mieleeni hiipi ajatus, että mitä jos teenkin vaihteeksi itselleni vähän tarkemman liikuntasuunnitelman. Ja niin se syntyi siinä matkan aikana. Oon oikeastaan aika fiiliksissä vaihteeksi tästä. En todellakaan tehnyt mitään kellon tarkkaa sitovaa suunnitelmaa, mutta viikko tasolla sitovan. Tietty määrä tiettyjä harjoituksia täytyy suorittaa viikon aikana. Ei paha (:

Tämä oikeastaan tukee aika hyvin nyt kehokuurin jälkeistä elämää ja sitä, että ei kadotetut kilot pääse hiipimään takaisin. Nyt keskityn ylläpitoon. Se on mulle uusi tuttavuus, koska suunnilleen viimeiset 15 vuotta koko elämä on ollut vaan onnistuneita ja epäonnistuneita laihdutusyrityksiä. Nyt tämä ylläpito on ihan uutta ja varmasti aika haastavaakin mulle. Täytyy oppia syömään tarpeeksi. Toki on vielä rasvakerrosta tuossa mahassa sulatettavana, mutta enemmän tämä ajatus voisi vihdoin kohdistua kiinteytykseen ja ylläpitoon laihdutuksen sijasta. Simmoisia ajatuksia sitä tuolla lenkkeillessä päähän tunkee. Siinä kun pitkästä aikaa tosiaan ajattelin kokeilla vähän juoksua ja kun totesin että sehän sujuu yllättävän kevyesti, tajusin että mä en oikeasti ole enää se ylipainoinen heti hengästyvä tapaus. Nyt mä olen normaalipainoinen ja ihan ok kuntoinen tapaus. Kehokuuri, kävelylenkit, kehonhuolto ja muu peruskestävyyttä parantava harjoittelu on ilmeisesti siis tuottanut tulosta ja peruskunto paranee pikkuhiljaa.

Pieni palkinto eräästä saavutuksesta
Sitten..Joitakin varmaan tosiaan kiinnostaa kehokuuri, sen päättyminen ja päivät sen jälkeen. Kehokuuri meni hyvin. Yllättävän hyvin. Täytyy sanoa, että joku lipsuminen tuli, mutta itseasiassa olen todella tyytyväinen. Iho kukki jossakin välissä kovasti, mutta nyt sekin on poissa. On puhdas olo. Iltaisin ei ole ähkyä ja helpottaa kun tiedän millä sen tukkoisen olon saa varmasti pois. Kaikki se suolistoa tukkiva moska on poissa. On intoa liikkua, touhuta ja asiat ei tunnu niin ylitsepääsemättömiltä. Uudet asiat ei jännitä niin paljon ja uskallan olla aikalailla omaitseni tuntemattomienkin seurassa. Ei huono.

Torstaina siis kuuri loppui, perjantaina kävin ihanalla aamiaisella Ellun kanssa. Tuoretta leipää, maustamatonta jugurttia siemenillä ja karpaloilla. Tähän väliin täytyy kertoa ihanan aviomieheni ihanasta ajatuksesta. Hän oli siis käynyt ostamassa torstaina aamiaistarvikkeita, piilotellut ne ympäri keittiötä  ja oli ajatellut yllättää mut perjantai aamuna tuomalla sänkyyn aamiaiseksi tuoretta ruisleipää ja muuta ihanaa <3 Torstai iltana kuitenkin muistutin häntä että lähden seuraavana aamuna aamiaiselle ja niinpä hänen aamiaisyllätys murentui siihen. Ajatus oli silti I H A N A <3


Ben&Jerrysiä olen kyllä syönyt ja muutenkin aika lailla vapain käsin, kohtuullisuudessa pysyen on mennyt viikonloppu. Kuvassa näkyvä kaunis leivos on Kinderpiirakan palanen. Eikö olekin houkuttelevaa? :D  Olo on kaikesta huolimatta ihmeen hyvä ja tänään oli ihana aloittaa aamu tuttuun tapaan Fitlinen jugurtilla ja siemenillä. Tämä sopii mulle. Täytyy sanoa, että pelkäsin että kuurin jälkeen kaikki maistuu taas niin hyvältä ja homma lähtee lapasesta. Mutta itseasiassa jugurtti, kana, kananmunat, ruisleipä, puuro ym on ne mitä mun tekee mieli. Ei ne vohvelit, Arnoldsin donitsit ym houkuttele enää yhtää samalla tavalla kuin kuurilla. Ihan niin kuin ajattelinkin, täyskielto vaan saa mun aivot vinksalleen ja kun kielto loppuu, aivotoimintakin normalisoituu.






No, varmaan teitä joitakin kiinnostaa myös se paino..Mun salainen haave oli saada viisi kiloa pois. Vielä salaisempi tavoite oli päästä vihdoin virallisesti normaalipainoiseksi. Ihan ihan salainen haave oli päästä uudelle kymmenluvulle. Kaksi kolmesta toteutui. Painoa lähti abaut 6kg, olen vihdoin normaalipainoinen ja pakko kai myöntää että alan kai näyttää jo ihan normaalikokoiselta läskin sijasta. Itse olen todella kriittinen oman ulkonäköni, tai oikeastaan vaan kokoni suhteen ja on todella vaikea myöntää että olisin normaalikokoinen, koska pelkään että joku nauraa partaansa miettien että toiko muka normaalikokoinen. Pieni traumoja jäänyt ilmeisesti jostain? Viimeinen salainen haave jäi siis toteutumatta, mutta se tapahtuu kyllä kolmekymppisiin mennessä (: Täytyyhän niitä tavoitteita olla. Ja sen voin vielä tähän lisätä, mä todellakin haluan näyttää vaan terveeltä, urheilulliselta ja sopusuhtaiselta.. En sellaiselta mitä viikonlopun aikana on nähty tuolla kisalavoilla.


Pömppis pois ja vähän meinaa vyötärökin löytyä














3 kommenttia:

  1. Minullakin samanlaisia kokemuksia Kehokuurista! Hieno homma, suosittelen sitä kaikillle ylipainoisille.

    VastaaPoista
  2. Upea suoritus! Itellä menossa pv 3/28. Ja painoa jos saan vielä kolme kiloa pois niin olen taas normaalipainoinen indeksien mukaan :)

    VastaaPoista
  3. Mä kyllä suosittelen tätä kans kaikille :) ylipainoisille ja alipainoisille, koska idea ei ole se kilojen tiputtaminen vaan kehon saaminen tasapainoon ja sitä tarvitsee ihan jokainen <3

    Itsellä menossa taas uusi kuuri, koska tää olo mikä kuurin myötä tulee on vaan niin ihana. Nyt taitaa olla 6/28 ja olo mitä ihanin :) Tsemppiä Malla!!

    VastaaPoista

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: