maanantai 8. syyskuuta 2014

Uudet tuulet puhaltaa

On maanantai. On syyskuu. On uuden alku..En tiedä mistä aloitan kaiken tän kertomisen, mutta aloitetaan vaikka siitä, että nyt mä olen Personal trainer. Jep, koe meni läpi ja olo on ihanan kevyt. Yksi vaihe elämästä on ohi. Hyvä minä. Koe itsessään oli yllättävän haastava, tai sitten mä vaan olin niin paniikissa, että se tuntui vaikealta. Nyt kun jälkikäteen mietin sitä koetta, niin en keksi mitään kohtaa mikä siinä olisi ollut kovin vaikea. Jännittäessä mieli vaan tekee yllättäviä asioita, kuten esimerkiksi hävittää kaiken tiedon aivoista :D No joka tapauksessa, nyt se on hoidettu ja on aika katsoa taas eteenpäin. Alun perin mulla oli tarkoitus laittaa heti oma toiminimi pystyyn, mutta nyt se saa odottaa. Haluan saada itselleni vähän varmuutta ensin ja olenkin viimeiset viikot lähetellyt työhakemuksia minkä kerkeän ja teen toki ruokavalioiden fiksauksia ja muuta valmennusta siinä ohella.

Mulle olisi oikeastaan ihan sama mitä työtä saisin, jos se edes pienesti liittyisin liikuntaan, ravintoon ja hyvinvointiin tai edes sitten vaikka asiakaspalveluun. Jostain se on pakko vaan aloittaa, vaikka pelottaa. Vaikka sanonkin että nyt olen valmistunut Personal traineriksi, niin en mä silti kuvittele olevani valmis. Valmistunut, mutta en valmis. Valmis en tule olemaan ehkä koskaan, koska kun on valmis niin helposti käy niin että kehitys loppuu. Mä en halua että mun kehittyminen loppuu. Haluan tulla kokoajan paremmaksi ja oppia lisää. Seuraava koulutusaihekin on jo haaveissa, mutta odotellaan nyt niitä töitä ja vähän vakaampaa taloudellista tilannetta.




Joku varmaan muistaakin, että mun piti aloittaa tänään kehokuuri. No en aloita, siirsin aloituksen perjantaihin, että pääsen tällä viikolla yhden kaverin valmennusasiakkaaksi. Kuvitelkaa, en siirrä aloitusta sen takia että on tulossa juhlat tai sitä ja tätä syytä syödä väärin. Vaan siirrän aloituksen liikunnan takia. Ei huono muutos mun elämässä sekään. Ennen kaikki dieetit sun muut siirtyi koska haluan syödä vielä tänään ton pullan tai suklaan. Se oli sitä "huomenna sitten-elämää". Hyvä minä siis taas kerran. Kuitenkin päätin nyt alkaa jo valmiiksi vähän ropaamaan ruokailutottumiksia kehokuuria varten. Ei tuu sitten niin iso muutos keholle yhtäkkiä. Koska jos nyt viikonlopun jälkeen olisin tänään aloittanutkin niin olisi voinu olla suolisto vähän kummissaan..

Viikonloppu oltiin mein ystävien kanssa saaressa- Ai että oli ihanaa! Ilmat oli ihan täydelliset, seura oli mitä parasta, ruoka oli hyvää ja muutenkin kaikki meni hyvin. Täydellistä rentoutumista siis. Kuitenkin syömiset oli taas niin erilaista mihin oon tottunut, niin kyllä osasi maha siitä ilmoittaakin. Luojan kiitos mulla on Fitlinet. Ilman niitä olisin varmaan ollut niin kipeä, että en olis liikkunut. Nyt tunsin vatsassa että kaikki ei ollut niin kuin vatsa haluaisi, mutta selvisin silti.

On aikamoisen siistii huomata se, kuinka olen oppinut lukemaan ja kuuntelemaan omaa oloani. Saaressa söin esimerkiksi kermaperunoita, jotka jo ilmoitti että ei hyvä. Illalla kun oli tarjolla sipsejä niin enpäs syönytkään. Vanha minä olisi syönyt vaikka väkisin, kun kerrankin sellasia on tarjolla, mutta uusi minä tiesi että niistä olo vaan pahenee. Mietin myös, että oliko vanhalla minällä sellanen
viikonlopun perus tukkonen ja ahdistunut olo se normaali olo? Koska se vanha minä söi kuitenkin melkinpä joka päivä kaikkea moskaa joka tekee suolistolle pahaa. Se olo kun oli vaan niin normaali, niin en varmaan edes huomannut kuinka huono se olo oikeasti olikaan.. Ymmärtääköhän kukaan mitä mä selitän? Niin tai näin, kaikki on menossa oikeaan suuntaan.


 

Nyt kun aloin valmistautumaan kehokuuriin muutenkin, niin samaan syssyyn päätin alkaa tarkkailemaan mun veden juontia. Ilmeisesti aika yleinen ongelma on se, että ihmiset ei juo tarpeeksi vettä. Tai ei ilmeisesti, vaan niin se on. Mulla on vähä päinvastainen ongelma. Mä juon tosi paljon vettä. Mulla on melkeinpä aina vesipullo kädessä ja juon kokoajan. En todellakaan tiedä kuinka paljon juon, joten laitoin pöydälle täytettyjä vesipulloja että näen kuinka paljon sitä vettä oikeasti kuluu.

Loppuun vielä yksi asia. Asia joka on aika kiva, mun mielestä ainakin. Pääsin mukaan sellaiseen treenibloggarit sivustoon. Sinne on koottu todella kirjava joukko eri aiheista bloggaavia henkilöitä. Sieltä löytyy ihan varmasti jokaiselle jotain luettavaa. Ihan huikeita tyyppejä ja blogeja oon sieltä nyt tässä lyhyessä ajassa jo bongannu. Menkää ihmeessä tutustumaan! TÄSTÄ pääset suoraan meidän sivuille katsomaan tarjontaa. Ihanaa kun on aktiivisia ihmisiä, jotka jaksaa panostaa tällaisiin juttuihin! Itse olen aina todella innolla mukana kaikessa uudessa, joten tämäkin tuli niin hyvään saumaan nyt.





2 kommenttia:

  1. Onnea! Sekä valmistumisesta, että treenibloggareista. Täytyy tutustua jossain vaiheessa :)

    VastaaPoista

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: