tiistai 5. elokuuta 2014

Minä ja fitskut

Olisko nyt mun aika kirjoittaa fitskuista eli lisäravinteista mitä mä käytän ja mitä ne on tehnyt mun elämässä. Olen itse siis käyttänyt fitskuja vajaa 4 kuukautta. Eka kuukausi meni ihan vaan miettiessä että pyh..Ei oo mun juttu. Jostain syystä päätin kuitenkin nyt kerranki antaa itselleni ja keholleni aikaa tottua ja sopeutua muutoksiin.

En tiennyt itse juuri mitään näistä kun aloitin käytön. Tai tiesin joo koska kyllähän mulle kerrottiin, että miksi näitä kannattaisi kokeilla, mutta en oikeasti jaksanut kiinnostua niin paljon että olisin sen tarkemmin miettinyt. Olin siis väsynyt, turhautunut ja mikään ei jaksanut kiinnostaa. Go with the flow, vai miten se sanotaan.

Joka päivä mietin että en todellakaan maksa näistä, vaan haluan rahat takaisin niin kuin mulle luvattiin. Niin siis ekan kuukauden aikana jos päättää ettei halua jatkaa niin saa rahat takaisin 110%. Se mielessä mä jatkoin, mutta en huomannut mitään. Sitten ekan kuukauden lopulla huomasin jotain pientä..En tiedä huomasinko oikeasti, vai halusinko vaan huomata?! Halusinko uskoa että nyt on löytynyt jotain joka auttaa mua jaksamaan paremmin? Halusinko vaan uskoa ja todistaa Jarille että näistä on jotain hyötyä? Niin tai näin, kuun lopulla en enää halunnutkaan lopettaa, vaan halusin jatkaa ja nähdä että onko näistä oikeasti jotain hyötyä. Ihan vaan tän toisen kuukauden enää. Sit lopetan.

Päivittäin mä otin juoman aamulla ja juoman illalla..Ei kauheen vaativaa. Aamujuoma on mulle kuin se tuoremehu jonka juo sillon harvoin vaikka hotelliaamiaisella. Nyt sen vaan saa juoda joka aamu ja hyvällä omalla tunnolla. Iltajuoma on se mihin päivän päätän. Rauhoittava ja palauttava juoma, ei mikää herkku, mutta hyvin uppoo silti. Ja näistä kahdesta juomasta mä saan kaikki tarvittavat vitamiinit, hivenaineet ja vitaaliaineet. Mitään muita nappuloita ja pillereitä en siis tarvitse.

Iltajuoma ilta-auringossa
Kun päiviä kului, mä aloin huomaamaan kaikkia pieniä muutoksia kehossani. Meidän kesä koostuu aika lailla grillaamisesta ja herkuista. Varsinkin viikonloput. Normaalisti sitten viikonlopun jälkeen sulattelen sitä turvonnutta oloa ja masentelen kertyneitä nesteitä. Enää ei sellaista ole. Maanantai aamuna olo on hyvä. Ehkä jopa vähä pelottavaakin kun voi viikonlopun vetää rennosti ja olo on hyvä sen jälkeen niin mitähän paino tykkää? No ei mitään, se tässä onkin oudointa. Ei ole joo paino laskenut nyt kesällä, mutta ei noussutkaan hälyyttävästi. Ei ole se perinteinen syksynsaapumisfiilis, että "nyt alkaa taas hirveä laihdutus ja muuta mukavaa".. Enemmän on se fiilis, että minkähän uuden haasteen tai tavoitteen itselleni asettaisin syksylle kun ei ole enää sitä kahdenkymmenenkilon laihdutusurakkaa edessä? Ideoita otan vastaan :D

Niin, mä nukun hyvin. Nukahdan hyvin ja herään hyvin. Yöheräämiset ei enää ole ylitsepääsemättömiä, vaan aina en aamulla edes muista olenko joutunut yöllä heräilemään vaiko enkö ole. Kynnet kasvaa, hurjaa vauhtia. Mä siis joudun leikkaa niitä lyhyemmäksi! Tämän ymmärtää vaan ne joiden kynnet murenee, halkeilee ja lohkeilee aina. Mä en voi käsittää että nämä oikeasti kasvaa ihan hetkessä pitkäksi. Särkylääkkeitä käytin ennen viikoittain, ellen jopa päivittäin. Aina särki päätä tai oli ainakin sellainen ärsyttävä jomotus..Sekin on kadonnut. Nyt kun olen ollut pojan kanssa kotona, niin nukuin sen kanssa päiväunet joka päivä. Olin niin väsynyt, että könysin sängystä ylös yhdeksän aikaa ja menin päiväunille 11-12 aikaa. Eikä tehny tiukkaa. Nykyään melkein harmittaa että ei väsytä niin paljoa, että voisin nukkua päikkärit pieni muru kainalossa. Ei vaan väsytä. Ja jaksan nousta aamulla sängystä jos on tarve. Se ei ole enää ylitsepääsemätön asia. Lisäksi olen ihan fiilareissa urheilusta ja liikkumisesta, no olen ollut aikasemminkin mutta nyt tuntuu että on ihan uusi draivi päällä. En malta odottaa syksyllä alkavia uusia harrastuksia ja tekisi mieli kokoajan kokeilla kaikkea uutta. Jotenki jopa odotan syksyä ja arkea ja kaikkea niitä suunnitelmia mitä on syksyä varten. Ja ilmavaivat..Noh, ehkä ei niistä sen enempää. Mutta mies ehkä huomaa eron entiseen, mä ainakin huomaan :D Ja näläntunne, se on kadonnut..Ei ole sellaista jatkuvaa tarvetta napostella jotain ja nälkä pysyy hyvin poissa. AHH <3

Namnamnam <3

Tässä mainittuna muutamia asioita minkä olen huomannut muuttuneen..Ja ei, nämä ei ole asioita jotka on mielessä kokoajan, vaan enemmänkin sellaisia asioita joita tajuaa yhtäkkiä jostain pienestä asiasta et kappas, en tosiaan ole nukkunut päikkäreitä pitkään aikaan. Tai että se paketillinen buranaa on edelleen tuossa avaamattomana. Pieniä, mutta silti niin suuria asioita.

Entäs sitten ne huonot puolet fitkujen käytön seurauksena? Eihän tämä vaan pelkkää juhlaa ole, ja varsinkin alkuun odotin isoja mullistuksia ja kuvittelin että olen jo ensimmäisen päivän jälkeen sit uusi ihminen kun kerran näin kalliita aineita nyt käytän. No ei ihan..Ei nämä mitään taikaa tosiaan ole vaan ihan vaan luonnollisia ja puhtaita ravintolisiä, ja muutokset voi tulla hyvinki hitaasti. Ihmisen kaikki solut uusiutuu kolmessa kuukaudessa ja ainakin siis sen verran pitäisi malttaa kokeilla ja odottaa vaikutuksia.Senkin asian olen oppinut vasta pikkuhiljaa kun on oikeasti alkanut kiinnostaa nämä ravintoasiat kokoajan enemmän ja enemmän. Niin, nyt mua kiinnostaa ja tutkin ja otan selvää asioista. Senkin takia, että haluan tietää mistä puhun muille, mitä käytän itse ja millä perustein haluan suositella näitä muillekin. Inhottavinta on ehkä se että on alkanut puskee naaman täyteen sellaista pientä näppylää. Eli se shaisse mun sisältä puskee ulos naamasta. Nam. Tai sitten se että joskus kolmannen kuukauden aikaa näin ihan järkyttäviä painajaisia. Siis ihan kamalia. Keho puhdistuu..? Alkuun vatsa ei toiminut hyvin, mutta puolitin aamujuoman annoksen ja sit alkoi toimimaan. Vieläkin on vähä vaihtelevaa vatsan toiminta, mutta paljon parempi mitä se on ennen ollut.

Jos nyt jo on näin pienessä ajassa näin pienellä vaivalla saanut tällaisia vaikutuksia, niin miettikääpä vuoden päästä. Sit mä ehkä olen jo tosiaan uusi ihminen. Huomista ja uusia muutoksia odotellessa siis. Mä haluan voida hyvin, olla terve ja elää mahdollisimman hyvin ilman turhia lääkkeitä ja muita kehoa kuormittavia asioita, kuten stressiä ja alakuloisuutta. Haluatko sinäkin? Kysy multa lisää jos kiinnostaa tai käy tutustumassa täällä näihin tuotteisiin.

Mä siis todellakin voin suositella näitä ihan jokaiselle. Urheilijalle, laihduttajalle, väsyneelle, äidille, isälle, odottavalle, rohkealle, ujolle, stressaantuneelle..Kenelle tahansa joka haluaa suoliston kuntoon ja oman olon hyväksi. Mulla ainakin toimii, ehkä siis myös sulla (:


6 kommenttia:

  1. Moikka :) Mua kiinnostais kuulla näistä lisää,voitko laittaa mailitse tietoja? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tottakai, laitatko sun mailiosoitteen tänne tai postia katariina132@gmail.com (:

      Poista
  2. Elikkä mitä juot aamuisin ja mitä iltaisin? :)

    VastaaPoista
  3. Aamulla basic+activize ja illalla restorate (:

    VastaaPoista
  4. Onko painoa tippunut paljonkin? -sussu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Sussu. Ennen fitskuja mä siis pudotin vajaa 30 kiloa ja kuvittelin että sitten voin hyvin kun olen laihtunut. No en voinut, olin niin riutunut ja stressaantunut että siinä vaiheessa fitskut tuli ja pelasti mut. Eli sen jälkeen olen vaan pysytellyt omassa painossani enkä kerännyt takaisin niitä kaikkia kiloja samalla tavalla kuin tein aina ennen laihduttaessa. Eli jojoilu loppui :)

      Poista

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: