tiistai 26. elokuuta 2014

Kuuntele itseäsi

 
Mua jännittää. Mua kauhistuttaa. Samalla olen todella innoissani enkä malta odottaa. Pian se päivä on täällä. Ihan liian pian, mutta silti sinne on vielä kauhean pitkä aika. IIIK!!

Nimittäin mun elämäni eka kehokuuri. Jep, cellreset siis. Meinaan viedä itseni äärirajoille, ihan vaan mua varten. Cellreset eli solujen resetointi, kehon puhdistus ja nollaus. Mä olen ihan fiiliksissä. Olen lukenut kehokuurista tosi paljon ja joka päivä olen vaan varmempi että haluan vetää sen läpi ja todellakin täysillä. Aloitan kehokuurin 8.9 ja sit onkin varmaa aika paljon kirjoteltavaa ja raportoitavaa tänne. Varautukaa siis marinaan, hehkutukseen, onneen ja epätoivoon. Niitä kaikkia on varmasti luvassa sen 28 päivän aikana.

Ihmisillä on ihan mielettömiä kokemuksia kehokuurista ja jo sen takia itse haluan sen käydä läpi. Todistaakseni että se tosiaan toimii tai sitten ei. Suuntaan tai toiseen, niin mä haluan itse tietää millaisen mielipiteen siitä muodostan.

Toinen asia mikä mua tässä jännittää ja mitä samalla odotan innolla on se, että meinaan opetella maustamaan ruokia (koska pakko) ihan uudella tavalla. Ei enää pelkkää suolaa ja pippuria vaan yrttejä ja paljon erilaisia mausteita mitä en tähän asti todellakaan ole käyttänyt ruokaa tehdessäni. Siistii!!

Mun mielestä on tosi mielenkiintoista tutustua omaan kehoon ja siihen miten se reagoi mihinkin. Nyt olen ollut ilman maitotuotteita, tai no ilman rahkaa pääasiassa ja sen kyllä huomaa. Aina olen ajatellut, että se on leipä ja muut hiilihydraatit mitkä sekoittaa mun vatsan, mutta se onkin rahka. Tai sit rahkaöverit. En tiedä, mutta ilman rahkaa mä voin paremmin. Tämäkin on asia, mitä en ole vaan halunnut myöntää tai uskoa. En voi uskoa, että joku ruoka-aine tms ei sopisi mulle. Mä en ole allerginen millekään, mutta nyt kun rahka on jäänyt pois niin mä huomaan sen omassa olossani.  Ja puhun siksi nyt pelkästä rahkasta, että se on ainoa maitotuote mitä käytin paljon. Juustoa, raejuustoa, jugurttia ym en ole käyttänyt mitenkään överi paljon niin niistä en myöskään oloeroja huomaan. Ja maitoa en juo ollenkaan.

 
 
Mä meinaan enemmänkin nyt keskittyä kuuntelemaan itseäni ja kehoani. Juoksen jos siltä tuntuu, nukun jos siltä tuntuu, itken tai nauran kun siltä tuntuu. Teen sellasia asioita joista mä tulen onnelliseksi. Jos tulen onnelliseksi siitä että lähden salille piiskaamaan itseäni niin teen sen, mutta jos on sellainen olo että sohva kutsuu enemmän niin menen sohvalle. Uskon että itseäni kuuntelemalla saan paljon enemmän tuloksia ja voin paremmin, kuin että teen asioita väkisin tai siksi että niin kuuluu tehdä. Esimerkiksi nyt meinaan syödä tuolla pellillä olevaa niin täydellisen hyvää siemen näkkäriä ja nauttia siitä hyvillä mielin ;)



Illalla meillä on taas hyvinvointi-ilta. Mä tykkään niistä hetkistä, aina opin jotain uutta ja on kivaa olla ystävien kanssa yhdessä. Mä haluan voida hyvin ja todellakin haluan sen saman fiiliksen kaikille muillekin. Miksi en siis jakaisi sitä mitä mä olen saanut oppia niin muillekin? Mä uskon, että mun tulevaisuus on hyvinvoinnin ja terveyden parissa. Sitä tietä mä meinaan kulkea määrätietoisesti ja huomata jonakin päivänä, että mä tosiaan olen löytänyt sen oman tieni onneen ja hyvään oloon. Ei kai siihen muuta tarvitse kuin paljon uskoa itseeni ja vähän ehkä onnea ja hyvää tuuriakin. Onnellista viikkoa teille! Hymyilkää, se tekee onnelliseksi. Kato vaikka peilistä, sun omakin hymy tarttuu sulle itsellesi (:


Ps. Jos joku kiinnostuu kehokuurista, niin kysy ihmeessä lisää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: