sunnuntai 17. elokuuta 2014

Jostain täytyy luopua...

..että voi saada jotain tilalle..

No nyt luovun kesästä ja otan tilalle syksyn. Tulin tänään Hankoon Rasmun kanssa ja ehkä se on tää pari astetta viileämpi ilma, pihalle tippuneet lehdet, sade, tuuli ja valot sisällä, mutta täällä on paljon syksyisempi fiilis ku kotona.

Normaalistihan mä tässä vaiheessa siis itkisin ja kiukuttelisin ja masentuisin kun kesä on taas ohi ja pitkä tyhmä syksytalvikevät on edessä. Sen sijaan mä tässä mietin että mitä jos tänä vuonna sen perus syysmasennuksen sijaan opettelisinki (joo mulla on näköjään pelkkää opettelua koko elämä täynnä) nauttimaan syksystä. Kyllä sitä aikasemminki on nauttinut ehkä sen ekan viikon tai kaks kun illat pimenee ja saa käpertyä peiton alle kattomaan telkkaa, mutta aika pian se ikävä kyllä unohtuu ja tilalle tulee se plaah. Mutta jos tosiaan nyt koittais nauttia vaikka ihan joka päivä. Tai joka toinen päivä edes..tiedän että kun talvi, lumi ja pakkanen tulee niin mä kyllä kiroilen ja vihaan sitä yli kaiken, mutta jos edes nyt syksystä koittaisinki nauttia.

-pimenevät illat
-sateen ropina ja ukkonen
-lupa olla sisällä
-kynttilät
-syksyn uudet tv-sarjat (tätä mä oikeesti fiilistelen, koska koko kesänä en oo telkkaa jaksanu kattoa koska uusinnat ja muu pasha)
-naapureitten kanssa yhteiset ruokatelkkamöhöillat
-ulkona on tosi tosi kaunista ja tunnelmallista
-hupparit
-verkkarit
-midnight run
-salilla on tunnelmaa ku ulkona on synkkää
-pilates ja kuntonyrkkeily (mokasin kyllä näiden ilmoittautumisten kanssa, mutta jos vielä mahtuisin mukaan niin jee)
-äiti-lapsi boxing (joo Jari, mä ilmoitin mut ja Rasmun tälläseen)
-möhö päivät kun voi oikeesti hyvällä omatunnolla vaan möhöö sisällä koko päivän (kesällä ei voi)
-toivottavasti uusia tuulia duunirintamalla
-hemmetin likaset ja kuraset koirat (tää on mulle hämäys, jos vaikka jotenki oppisin olemaan siitä kiukuttelematta kun lisään sen positiivisten asioiden listaan)
-lähestyvä joulu
-voi taas käyttää pipoja ja kaulahuiveja

Kyllähän näitä keksii kun keskittyy miettimään. Aivan liikaa mä ainaki keskityn niihin kurjiin asioihin, koska jälleen...se on itsestä ja omasta asenteesta kiinni millanen päivä sulla on edessä kun heräät. Heräätkö sä siihen ajatulseen että %}!*}!_+$ vai siihen että :)

Jos ihan rehellinen olen (ihan rehellinen siksi, että aina sanon että kumpa aina olis kesä) niin on kiva että on vuodenajat. Tai syksy ja kevät on ihan fine. Talvi ei. Muuten ei ehkä osais ihan samalla tavalla arvostaa sitä kesää jos ei olis vuodenaikoja. Tosin vuodenajoiksi mun mielestä riittäisi hyvin siis kevät kesä ja syksy, kyllä niidenki avulla muistais arvostaa kesää.

Mutta tosiaan, lupaan laittaa tsempin päälle asenteen kanssa. Ja treenien kanssa. Ja syömisten kanssa. Koska kyllähän noihin on oikeesti paljon enemmän motivaatioo syksyllä ku kesällä. Mulla ainaki. Syksyllä ei oo aina jotain syytä miksi pitää syödä jätskiä kokoajan. Kesällä on syy, kesä.  Eikä syksyllä oo syytä miksei menis salille. Kesällä on. Tai no ei oo, mut on silti.

Uudella asenteella siis kohti syksyä <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: