tiistai 4. helmikuuta 2014

Paljon kaikkea ja silti ei mitään

Tiiättekö sen tunteen. Hirveesti tapahtuu ja on tekemistä mutta silti jotenki ei mitään. Mulla on se olo. Jotenki sellanen levoton olo. Turhauttava. Oon päässy nyt hyvään urheilumoodiin, viime viikolla ei ollut yhtään vapaa päivää liikunnasta. No, korjasin asian eilen kun en tehnyt sitten yhtään mitään. Tänään olin taas aamulla uimassa, huomenna salille ja sitä rataa. Paino tippuu tosi hyvin ja oonkin edelleen aika ihmeissäni siitä. Ei kyllä haittaa yhtään, onhan tätä odotettukin että jotain alkais tapahtumaan. 


Viikonloppu taas opiskeltiin ahkerasti. Hurjasti paljon asiaa, tuttua ja vähemmän tuttua mutta ah, niiiiin mielenkiintoista. Aiheena oli ravinto ja nyt oonkin suunnitellut ruokavalioita ja koittanut taas lukea ja oppia asiasta paljon. Olis ihan huikeeta jos olis jostain asiasta (vaikkapa just ravintoasioista) oikeesti PALJON tietämystä. Musta tuntuu et mä en tiedä mitään. Joo protskut ja hiilarit ja rasvat, mutta siihen se tietämys jääkin. Olin ihan suu auki kun yksikin luokkakaveri tiesi vaikka ja mitä vitamiineistä ja lisäravinteista ja vaikka mistä. Mäki haluun tietää! Ja kyllä, opettelen. Haluaisin vaan tietää jo nyt kaiken, enkä vuoden päästä. Kaikki mulle heti kiiiitos. Ajatella jos olisin jo nuorena keksinyt että tästä tulee mun ammatti. Mikä pro mä nyt olisin. Ehkä oikeesti tietäisin vitaminneistä ja oikeesta treenaamisesta ja lihaksista paljon.

Oon ollut nyt herkkulakossa siitä asti kun palattiin Espanjasta. Päivä päivältä tää ärsyttää enemmän ja enemmän. Tyhmää että pitää ite tehä itelleen tälläsiä kieltoja. En meinaan muutenkaan oo syönyt juurikaan mitään herkkuja pitkään aikaan eli se ei oo ollut mikään ongelma. Nyt kun on totaalikiellossa ni tekee ihan törkeenä mieli kaikkea. Ja toisekseen pelottaa että kun tää lakko on ohi ni tuleeko mulle olo että täytyy saada tunkea suuhun sitä ja tätä ja tota. Toisaalta, paino on nyt alempana ku piiiitkään aikaan ni en mä halua sitä saavutusta pilata. Yks herkkupäivä ja uuteen nousuun.

Aika hauska kyllä kun tässä kirjoittamisen lomassa googlasin Junk Food ja Healhty Food. Kylläpä alko kuola valumaan, mutta vasta ton jälkimmäisen googlailun tuloksena. Junk food ku googlasin ni meinas oksennus lentää. Hyi paska mitä roskaa sitä onkaan joskus itteensä ahtanu. Eew.




Mutta nää kuvat, ai että. Kuola valuu! Paljon on elämäntavat mulla muuttunu, jihuu!


 
 
Oikeesti harmittaa että Suomessa kaikki marjat maksaa niin älyttömästi. Ja muutenkin kaikki terveellinen maksaa ihan liikaa. Voisin syödä marjoja ja hedelmiä päivittäin vaikka kuinka jos olis varaa. Siinä on huutava vääryys että pussi ranskalaisia maksaa 1/5 siitä mitä joku pussillinen mansikoita maksaa. Hah, tässä olikin mun suuri avautuminen aiheesta.

Mutta mutta, perjantaina onkin ohjelmassa jotain mitä en oo koskaan tehnyt tai kokenut. IIK!
Me lähdetään Nuuksioon retkelle. Eväät, makuupussit ja lämmintä vaatetta. Lapset autoon ja menoksi. Jossain siellä Nuuksion metsässä meille pitäisi olla varattuna joku pieni kylmä mökki jossa nukutaan. Kamiina päälle, nuotio palamaan ja makkarat paistumaan. Ja joo, mäkin meinaan syödä makkaraa!   


                           "Nuuksion vuokratupien käyttö edellyttää reipasta mieltä ja retkivarusteita. Tuvalle on noin 1 kilometrin kävely-/hiihtomatka lähimmältä pysäköintialueelta. Tuvalla ei ole juomavettä. Juomavesipiste Kattilassa ei ole toistaiseksi käytössä.
 
Mukaan tarvitset elintarvikkeiden ja juomaveden lisäksi ainakin makuupussin, tulitikut, taskulampun, ruokailuvälineet ja Nuuksio-Luukki ulkoilukartan."

Aika ekstriimiä meille. Ei todellakaan meidän tapaista, mutta kun kaveri houkutteli ni kyllähän se piti ottaa haaste vastaan. Varmaan aika kiva kokemus lapsillekin. Sieltä suunnataanki sitten ilmeisesti Hankoon äitin ja isin luo. Jee, isi lupas tehdä kalaa ruuaks. Iso jee! En meinaa itse osaa tehdä mitään kalasta. Tuolla on pakkasessa joku sei paketti, mutta kun tuntuu että siinä on enemmän piikkejä ku kalaa ni siellä se on lojunut jo vaikka kuinka kauan.

No niin, tulipahan taas asiaa ja silti ei mitään.



2 kommenttia:

  1. Terveellinen ruoka ylipäätänsä, varsinkin kasvikset talvella on tosi kallita ja Se on tosi ärsyttävää.. Mut marjat on ilmaisia, jos on paikka mistä käydä itse poimimassa pakkaseen. Mä harrastan sitä paljon ja tarkoitus ois joskus kun on omaa pihaa, niin kasvattaa itse kaikkee terveellistä Se ois kivaa! :) Mut harmillisesti kaikilla ei oo siihen mahdollisuutta :(

    VastaaPoista
  2. Joo mullakin oli kovasti tarkoitus pakastaa marjoja mutta....ehkä ens kesänä :D

    VastaaPoista

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: