perjantai 29. marraskuuta 2013

Joulu

Mitä te ootte mieltä joulusta? Mä itseasiassa tykkään aika paljonkin..
Odotan jouluaattoa ku pikkutyttö. Ihania ruokia, läheisten ilmeitä kun ne avaa lahjoja 
(ihan vilpittömästi mun mielestä on PARASTA antaa lahjoja muille), suklaata, glögiä.. 
Jouluaatto on ainoa päivä vuodesta jolloin saa olla ja on jopa suotavaa että olis lunta. 
Ihan eniten odotan silti sitä rauhaa. Tunnelmaa. Joulun tuoksuja..
Aijai, koko joulu on niin ihanaa <3



Meillä on kuitenkin joulut ollu myös mun osalta sopiva paikka stressata. 
Joka vuosi sama juttu, missä ollaan aattona? Mun perheen luona vaiko miehen perheen luona. 
Viime joulunviettopaikkastressi me ratkastiin sillä että lähdettii Egyptiin. 
Se oli tooodella jännittävää. En oo viettäny joulua koskaan mitenkään muuten ku
 ihan näillä kotihuudeilla samalla kaavalla tutusti ja turvallisesti. 
Oli silti ihan jees syödä aattona jouluateria Hard Rock Cafessa ;) 

Tämä joulu me kumminkin ollaan ihan täällä Suomessa. 
Nyt kun on noi omat lapset ja oma perhe niin mua on entistä enemmän alkanu houkuttelee
 ihan vaan omassa kotonakin olo. Joulukuusestakin haaveilen. 
Mulla ei oo koskaan ollut kuusta omassa kodissa. Äitin ja isin luona toki oli. 
En todellakaan (ainakaan vielä) vie tätä ihan niin pitkälle että tekisin itse jouluruokia ym, 
mutta se oman perheen kesken nauttiminen mua houkuttelee. 
Nyt onkin tultu siihen tulokseen että meidän jouluaatto menee kutakuinkin näin: 
Aamulla kun lapset herää niin ne saa kattoo lastenohjelmia niin kauan ku jaksaa. 
Me nukutaan ja pötkötetään sängyssä niin kauan ku tuntuu hyvältä..
Sitten aamupalaksi riisipuuroa ja sekaan tietenki manteli ;) 
Näiden aamutouhujen jälkeen leivon lasten kanssa pipareita ja torttuja. I H A N A A! 
Päivällä suuntaamme miehen vanhemmille syömään (toivon mukaan meidät sinne huolitaan) 
täydellistä jouluateriaa. Mun anoppi on niiiin jouluihminen kun vaan voi olla,
 joten herkkuja on tarjolla varmasti! Siellä sitten vaan ollaan ja nautiskellaan.
Ehkäpä pukkikin eksyy sinne koska paikalla on mitä luultavimmin seitsemän kappaletta 
3-8-vuotiasta muksua. Siitä sitten palailemme kotiin, lapset saa leikkiä uusilla leluilla, 
valvoa niin kauan ku jaksaa ja mä saan istua murun kainalossa ja juoda glögiä <3 
Iiik, en malta odottaa! 



Tajusin itseasiassa vasta tänään, että tosiaan joulukuu alkaa jo sunnuntaina
 ja täytyyhän lapsille olla joulukalenterit :D Yleensä meillä on ollu sellanen ihana kankainen 
mun äidiltä saatu kalenteri missä on taskuja joihin voi laittaa aina jonkun yllätyksen. 
Nyt kuitenkin ajattelin ostaa ihan perinteiset suklaakalenterit noille. 
Kaupathan on täynnä mitä hienompia kalentereita ja mietinkin,
 että mikähän nuo tykkää kun saa ihan tavalliset suklaakalenterit. 
Samanlaiset mitä mullakin on aina lapsena ollu. No huoli oli aika turha.. 
Nimittäin meidän ihana naapurintäti toi tänään meidän ovelle
 "ihan tällänen pieni muistaminen pikkujoulun kunniaksi"-paketin. 



Kaikkea ihanaa saatiin. 
No poika sitten katto noita kalentereita, toinen oli partiolaisten kalenteri ja toinen SPR:n. 
En siis ehtiny edes puhua suklaakalentereita kun tuo jo kiljui onnesta noi kalenterit nähdessään <3 
Totes vaan että enää ei tarvii kaupasta sitten ostaa ku sai ton. Mä olen niiiiiiiin ylpeä. 
En voi sanoin kuvailla kuinka onnelliseksi tulin tosta. 
Mun pieni muru oli haltioissaan tollasesta ihan tavallisesta kalenterista
 ja unohti suklaakalenterit samantien. Ihanaa (:

Nyt istuskelen itse taas sohvalla viltin alla. Mies on pikkujouluissa ja poika nukkumassa.
 Kuunneltiin koko ilta joululauluja ja ihmeteltiin tulevaa joulua. 
Kuinka jännää se onkaan ton pienen pienessä mielessä. 
Nähtiin kaupassa joulupukki, syötiin pipareita (mä söin yhden) ja katseltiin joulukalenteria. 
Voin kuvitella kuinka piinaavia seuraavat viikot tulee olemaan lapsille. 
Onhan se ihan hirveen pitkä aika vaan odottaa että koska se
 joulu sitten oikeesti on kun nyt jo sitä niin hehkutetaan. Ja odotan mäkin. Kovasti.
 Toisaalta kohta mä  kirjoittelen jo tänne, että niin se joulu meni ja arki taas tuli ;) 
Aina se on ohi niin äkkiä. Koska mun mielestä pelkästään aatto on joulua, 
ihan niinku synttäritki on vaa yhden päivän ni jouluki on vaan sen yhden päivän :D



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: