perjantai 15. marraskuuta 2013

Hämmennys

Hip hei, kävin tänään tuolla meidän terveyskeskuksessa. 
Ikävä kyllä jäi taas vähän arvauskeskus fiilis..
Tilanne lyhykäisyydessään tämä: 
Olen tiputtanut alkuvuodesta painoa noin 10kg nutrileteilla
 ja sen jälkeen koittanut etsiä itselleni sopivaa ja terveellistä tietä pudottaa painoa.
 Mutta ei, paino ei nouse eikä laske. 

Muutaman PT:n ja ystävän ja tutun ja sen ja tän suosittelemana rohkaistuin lähtemää terkkariin kyselemään josko sieltä kautta löytyisi apua ja selvyyttä tilanteeseen..
Lähinnä kilppariarvot kiinnostavat minua. 
No vastassa oli hoitajatäti joka kyllä jätti niin kylmäksi. 
Kerroin, että syön noin 1300-1500kaloria päivässä, paljon proteiinia, vähemmän (liian vähän, koitan parantaa) rasvaa ja sopivasti hiilihydraattia. 
Syön siis PT:n tekemän ruokavalion mukaan. Mitään ei silti vain tapahdu.
 Käyn salilla 1-3 kertaa viikossa ja lenkkeilen. Se tosin jäänyt nyt vähemmälle. 
Mutta pointtina tässä on se että olen 9kk tehnyt ja kokeillut kaikkea laihdutukseen liittyvää asiaa tuloksetta. 

No mitä sanoo terkkatanttara. 
Hän toteaa että jos hän söisi päivässä 1500 kaloria ni kyllä hänkin olisi jo ihan tankki. 
Hänen mielipiteensä oli että syön siis liikaa, huolimatta siitä että liikun. 
"Ei niillä verikokeilla laihduta vaan sillä että syöt oikein". 

Sanaton.

Mitä te olette mieltä? 
Itse olen ymmärtäny että 1500kcal on yleisten suositusten mukaan 
aika minimi määrä kaloreita päivässä? 
Laittoi hän sentään labraan lähetteen verikokeisiin ja antoi ajan lääkärille..
Silti jäi jotenki aika tyhjä olo. Oonko minä nyt ihan hukkateillä, vaiko hän?
 Entä jos siellä olisi ollut vastaanotolla joku heikompi. 
Joku joka ottaisi sanat liian vakavasti ja jättäisi syömisensä ihan minimiin? 
Tässäkö on vastine syömishäiriöitä vastaan? Tälläkö sitä hoidetaan?

En tiedä saanko nyt asiaani esille ja avattua tarpeeksi, 
oon edelleen jotenki niin häkeltyny ja entistä enemmän pää lyö tyhjää. 
Miksi mä en vaan onnistu? 

Ihme rakettitiedettä tää laihduttaminen tuntuu olevan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jaksoit kommentoida (: